Het gaat echt gebeuren - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lydia - WaarBenJij.nu Het gaat echt gebeuren - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Lydia - WaarBenJij.nu

Het gaat echt gebeuren

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

23 Juli 2016 | Nederland, Eindhoven

Na een fikse burn-out gevolgd door ontslag is de enige gedachte waar ik me nu nog prettig bij voel... reizen. 'Even' weg van alles. Weg uit een materialistische maatschappij, weg uit een cultuur van gejaagdheid en veel moeten, weg uit een omgeving waar uiterlijk belangrijk is..
Leven in vrijheid zonder planning, zonder tijdsdruk, dat lijkt me heerlijk!

Een jaar reizen zonder al te veel geld is uiteraard een uitdaging. Appartement verhuren is een vereiste anders kan ik niet gaan. Kan wel even duren voordat het verhuurd is.....kan ik rustig alles voorbereiden. Niet dus! Binnen 2 dagen kreeg ik een telefoontje dat mijn appartement is verhuurd. En hij wil er de 11e augustus al in! Slik, wow dat gaat hard ineens. Een stroming van vreugde en verdriet ging er door me heen. Het gaat nu echt gebeuren, ik ga een jaar lang alleen op reis. Het is geen gedachte meer, het is geen wens meer, ik laat alle dierbare vrienden achter en bovenal mijn veilige fijne vertrouwde huisje... Mijn vertrouwde huisje gaat plaatsmaken voor een lichtgewicht 2 persoonstentje. Wij gaan de beste vrienden worden onderweg. Voor iemand die nog nooit gekampeerd heeft en het beste gedijt in comfort, pak ik het groots aan. :-) Ik spring in het diepe, ondanks de angst en weemoed die af en toe wat aan me knibbelt voel ik duidelijk dat dit het pad is wat ik nu moet lopen.

Na deze reis hoop ik helemaal terug bij mezelf te zijn, in de meest pure vorm die er maar bestaat. Waarbij ik me heb ontdaan van mijn jas van luxe en materie. Het moeten hebben van veel geld, veel kleding, dure spullen en de schaduwzijde die fluistert dat ik zonder dat niet gelukkig ben... Ik heb niets tegen veel geld, integendeel ik hou ervan, ik heb alleen last van de must die erbij hangt. Zonder dat moet het ook prima zijn.

De gedachte rond te kunnen komen met weinig geld en daar ultiem gelukkig mee te zijn streelt mijn ziel. Het lijkt me een bevrijding niet meer afhankelijk te moeten zijn van een baan die niet bij je past enkel om de schaduwkant te kunnen behartigen..
Ik ben benieuwd of ik deze innerlijke metamorfose na dit jaar kan bewerkstelligen. Het zal zeker niet altijd leuk zijn, ik zal afzien en verlangen, maar ik ga ervoor! Voor de ervaring, voor de cultuur, voor het onbekende, voor het mysterie en het avontuur.

Mijn ticket is geboekt, 16 augustus vertrek ik naar Moskou, daar begint mijn reis.

Veel liefs,
Lydia

  • 23 Juli 2016 - 23:49

    Marcel Kroon :

    Als ik dit leest en praat vanuit me hart.
    Heb ik hier zoveel respect voor.
    Heel vroeger deden ze deze dingen altijd en vertrouwden op wat ze op hun pad tegen zouden komen.
    Ze geloofde veel meer in hun goden. Of hoe je het ook wil noemen . Lot Universum.
    Het gaat om de reis en al de gevoelens en dingen en mensen en indrukken
    die we tegen mogen komen. Dat geeft ons onze leer en onze gevoelens juist die sprongen om de wereld te
    ontdekken . En zeker in ons zelf te mogen groeien . Ik wens je een mooie reis toe. waarin jij mag vinden
    wat je zoekt. En dat je veel dichter bij je mooie zelf mag komen. Liefs Mars. En als het moeilijk word. Je kan me altijd een berichtje sturen. Hoop dat ik je dan mag steunen of iets mag delen . In deze mooie reis. Vreugde of verdriet. Heeeeeeel veeeel plezier. Xx

  • 24 Juli 2016 - 16:29

    Francine Van Zeeland:

    Ik vind je erg moedig en heb respect voor je besluit. Ik ben ervan overtuigd dat je een fantastische tijd tegemoet gaat en je veel nieuwe ervaringen zult opdoen. Mocht je in de buurt van Oman komen kan ik je voor een tijdje een echt bed ter beschikking stellen mocht je daar behoefte aan hebben.
    Heel veel plezier op de nieuwe aftakking van je weg. xxx

  • 24 Juli 2016 - 16:51

    Janneke:

    Wat superstoer van je schat! Ga je op de voet volgen!

    Dikke pakkerd van mij

  • 24 Juli 2016 - 18:23

    Tilly L'Abée:

    Wauw, respect! Jij doet gewoon en waagt de stap. Ik ga je volgen en wens je heel veel kracht toe. Mogen je dromen waarheid worden. Veel liefs

  • 24 Juli 2016 - 19:49

    Bernadette:

    Lydia, dat is geen makkelijke tijd geweest voor je lees ik. Ook nog ontslag. Hopelijk vindt je in je reis wat je zoekt. Heel veel succes.

  • 24 Juli 2016 - 21:00

    Monique :

    Wat mooi verwoord... en wat knap dat je je dromen gaat najagen. Ik hou een oogje in het zeil op afstand;) Zal je erg missen maar gelukkig hou je ons op de hoogte. Het wordt een reis om nooit te vergeten... Dit wordt jouw jaar! Ik wens je alles toe wat je nodig hebt deze reis. Dappere dodo! Hele dikke knuffel en ik denk aan jou!!!

  • 25 Juli 2016 - 09:45

    Jamy:

    <3

  • 25 Juli 2016 - 13:50

    Marijke Blokdijk:

    Nou lieverd, je hebt helder voor ogen wat je wil met deze reis! Dat is eerste stap naar je doel.
    Go with the flow....!
    Heel veel liefs en misschien nog tot ziens.

  • 31 Juli 2016 - 21:55

    John:

    Super !!! Geniet ervan

  • 03 Augustus 2016 - 17:50

    Erik:

    Hoewel ik natuurlijk wel eea wist, is dit toch nog een verrassing voor mij!
    Stoer, hoor. Maak er een geweldige ervaring van! Eén, die je nooit meer vergeet. Ik ga je op afstand volgen.

    Heel veel liefs en uiteraard heel veel geluk, fun en onverwachte nieuwe vriendschappen toegewenst. Geniet er van!
    Een oud collega ;-)

  • 06 Augustus 2016 - 21:31

    Jippie Janneke:

    Super cool dat je dit doet! Door zulke dingen te ondernemen leer je zo ongelooflijk veel! Ontzettend stoer dat je het met beide handen aanpakt!
    Hele goeie reis gewenst! En veel plezier en geluk! Geniet ervan! Liefs, Janneke

  • 11 Augustus 2016 - 08:32

    Wendy:

    Goede reis Lydia! Geniet er van.

  • 11 Augustus 2016 - 15:27

    Yvonne:

    Jee, Lydia! Je overvalt me, zo snel ga je al weg...
    Natuurlijk ben ik blij voor je en hoop dat je heel veel mooie ervaringen opdoet.
    Tegelijkertijd ben ik verdrietig. Ik zal je missen, ook als kunnen we gewoon contact hebben.
    Ga ervoor! Wat je ook tegenkomt, laat je niet er niet van weerhouden om te groeien.
    Ik vind het stoer van je en wens je het allerbeste toe!
    Dikke kus, Yvonne



  • 14 Augustus 2016 - 17:08

    Clivia:

    Heel veel plezier en geluk gewenst op deze bijzondere reis! Fijn dat we jou kunnen/mogen volgen...
    Dikke kus, Clivia XXX

  • 15 Augustus 2016 - 20:20

    Danielle:

    Hi Lydia,

    Wat een power dat je het niet alleen zegt maar ook gewoon doet!
    Een moedig besluit.
    Heel veel plezier en geniet er vooral van.
    Ik ben heel benieuwd naar je verhalen!

    Take care and be safe!

    Tot over een jaartje weer in Arhus :-)

    Groetjes Danielle

  • 16 Augustus 2016 - 19:51

    Jos :

    Laat het een mooie en veilige reis worden. Veel plezier en kiek uut.

  • 17 Augustus 2016 - 12:09

    Kim:

    Hoi Lydia,
    Heel veel geluk en plezier op je reis! ik ga je dagboek zeker lezen en op afstand meegenieten van de ongetwijfeld mooie reiservaringen die je gaat opdoen!
    Liefs, kim

  • 20 Augustus 2016 - 08:08

    Sarai:

    Go girl!

  • 20 Augustus 2016 - 09:19

    Yvonne:

    Heej lieve Lydia,
    Ook jou leven kreeg dus nog meer tegenslag, wat een moedig besluit!
    Ik wens je een geweldige reis, waarin je jezelf weer vind, sterker en een ervaring rijker terug komt!
    Veel liefs en veel respect van mij voor jou....
    Xxxxx goede reis!

  • 22 Augustus 2016 - 15:59

    Isla:

    Jeetje wat een drastische wending heb je genomen... knap hoor! Veel respect voor je keuzes en vooral je lef om het ook echt te doen!
    Hoop je te kunnen blijven volgen en heel veel moed en vooral mooie ervaringen toegewenst..
    Dikke kus.

  • 27 Augustus 2016 - 20:27

    Linda:

    Heel gaaf! En je hebt helemaal gelijk! Nu heb je de kans je jij hebt m gegrepen!
    Geniet ervan en goede reis! Ik ben benieuwd naar jouw reisverhalen! Xx

  • 15 September 2016 - 11:06

    Jurgen:

    Wat mooi verwoord!!!
    Ik ga nu snel de volgende lezen ;-)

    Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydia

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1160
Totaal aantal bezoekers 60327

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 30 November -0001

Lydia trekt de wijde wereld in

Landen bezocht: